مقاله ترمیم مو
روش های ترمیم مو چیست؟
می 17, 2016
مقاله مویی زیبا و سالم
چگونه مویی سالم و زیبا داشته باشیم؟
می 29, 2016
نمایش همه
درمان آلوپسی

درمان آلوپسی

ریزش موی سکه ای( آلوپسی آره آتا )
اگر موهای سر شخصی در یک یا چند نقطه به طور ناگهانی بریزد آن فرد به ریزش موی سکه ای ( آلوپسی ( مبتلا شده است. اندازه نقاط ریزشی 1- 5 سانتی متر است.
ریزش موی سکه ای در هر سنی دیده می شود ولی اکثر بیماران جوان هستند و کمتر از 40 سال دارند.
مردان و زنان به یک نسبت مبتلا می شوند. شیوع بیماری 1-2 در هزار نفر می باشد.
معمولا ناحیه طاسی با موهای اطراف پوشیده و مخفی می شود. بیماران به طور اتفاقی مثلا در آرایشگاه متوجه ریزش موی سکه ای می شوند. پوست ناحیه طاسی صاف و طبیعی است و تنها مقدار کوتاهی از مو در آن دیده می شود.
ممکن است ریزش مو در سایر قسمت های بدن هم دیده شود . مانند موهای ابرو ها، مژه ها و ریش و سبیل. ریزش موی کل سر یا ریزش موهای سراسر بدن خیلی نادر است.
اگر موهای بالای گردن و دور سر به صورت نواری بریزد در اصطلاح پزشکی به آن ( افیازیس ophiasis ) می نامند. این شکل از ریزش موی سکه ای بسیار مقاوم به درمان است.
در بعضی از مبتلایان به ریزش موی سکه ای ، تغییراتی در سطح ناخن ها هم دیده می شود. مثلا ممکن است فرورفتگی های کوچک و یا خطوط طولی در یک ناخن یا همه ناخن ها مشاهده بشود.

علت ریزش موی سکه ای
هنوز علت دقیق بیماری مشخص نیست . یک عامل ناشناخته باعث تحریک سیستم ایمنی می شود. به نظر می رسد که سلول هدف سیستم ایمنی ، ملانوسیت های فولیکول های مو هستند زیرا در این بیماری موهای سفید نمی ریزد.

خلاصه امتیازات به این مقاله
زمان بازدید
نام مقاله بازدید شده
ریزش موی سکه ای( آلوپسی آره آتا )
امتیاز داده شده
51star1star1star1star1star

سیستم نظردهی برای این مطلب توسط مدیریت بسته شده است.